torsdag 13. oktober 2011

Ultrabirken

Nytt forsett av året: Blogge mer!!

Har for tiden treningstørke, men det kommer jeg tilbake til senere. Tenkte jeg skulle skrive om Ultrabirken, og litt diverse, før jeg anser denne bloggen som oppdatert og igang igjen.

Jeg var veldig spent på formen i forkant av UB, siden det hadde vært en så slapp sommer og ferie. Trente jo en del (kun rolige langturer) de 3 ukene jeg hadde til rådighet i forkant. Jeg var veldig spent på om jeg i det hele tatt ville klare å komme meg igjennom. Sperretidene skremte meg, pluss at jeg fikk høre fra alle kanter at jeg ikke kom til å klare det. Det siste gav meg bare enda mer motivasjon.

Starten gikk fra Rena 08.15, så vi dro hjemmefra i 04.30-tiden. Hadde i og for seg god tid, selv om jeg stresset veldig. Men jeg rakk starten, og hadde en veldig fin tur fra Rena til Lillehammer!








Tok det rolig hele veien, tenkte hele tiden på å spare på kreftene, og det var vel det som reddet meg. Stemningen var god, været ble supert. Sol og varmt, så det var jo bare å flekke av seg det man hadde av løse armer og bein. Spiste godt på matstasjonene, og hadde også med meg planty ekstra mat, både i lommer og i sekken som NP hadde med seg i "følgebilen".

Jeg var forberedt på 10-12 timer i helvete, men så fikk jeg i underkant av 10 timer med en kjempeherlig tur. Det var jo tungt til tider, i den værste gjørma og myra. På de værste krøtterstiene over x antall fjelltopper. Men jeg var jo forberedt og innstilt på det. Kosa meg masse jeg. Jeg rakk jo sperretidene med glans og var i det store og det hele kjempefornøyd med alt. Var jo som å være på en veldig veldig lang Tirsdagsklubb.

Møtte på støtteapparatet mitt (Nils-Petter og Roger) da jeg kom ut på grusveien igjen etter siste fjelltopp og de sykla et stykke sammen med meg ned til Lillehammer. <3 De var forberedt på å møte en ursliten og dritsur meg, men jeg var bare superhappy og hadde plenty med futt igjen.

Men apropos innstillinger så var min kropp innstilt på 11,3 mil, for det var det jeg hadde lest at traseen skulle være. Da jeg passerte 113 km og det fortsatt ikke var noe målstrek innen rekkevidde så kjente jeg det begynte å tære på. Var i mål på hele 119 km og de siste km var uendelig lange.

Var i mål på 9:43 og jeg er knallfornøyd. Stiller igjen neste år også, garantert! Da skal jeg perse. ;)

Ca 2500 høydemeter totalt. Mye oppover ja. Gps-logg her











Vel fortjent :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar