mandag 24. oktober 2011

Torsetra

I går var det oppmøte på Eidsvollbygningen kl 11, for både Reapere og Eidsvollere, både MTB-folk og racere. Det ble jo faktisk en ganske så stor gjeng ut av det hele. Flesteparten stilte på MTB, deriblant NP og meg, og det bar ut i skauen i retning Torsetra. Aldri sykla i de traktene før jeg, så det var jo spennende. I første grusmotbakke, som riktignok var veldig lang, splittet gruppa seg i ulike tempogrupper. Jeg og NP dannet selvfølgelig baktroppen i den siste gruppa. Vi var en stund 8, men så ble vi 6.

Målet var rolig langtur, og det ble nok det for de sprekeste, men for oss ble det en tur med relativt frisk puls. Jeg kjente fort at jeg hadde en dårlig dag. For det første ble jeg uvel av frokosten. 2 skiver med makrell i tomat pleier å være bankers frokost før både ritt og langturer, men i går gjorde den meg bare uvel. Jeg kjente meg trang i lungene, som om noe strammet rundt brystet og halsen. Hjelmen klemte og kjentes trang, så den løsnet jeg på hele tiden. Jeg hadde en halsbrann som plagde meg og som gjorde at jeg nesten ikke orket å spise eller drikke noe underveis, for jeg hadde jo mageinnhold opp i halsen fra før, så trengte jo ikke akkurat fylle på mer. Så jeg hadde rett og slett en ordentlig dårlig dag.

Men vi hang nå på og gjorde en god jobb som baktropp i det minste, høydemeter for høydemeter, og de var det mange av.

Vel fremme på Torsetra, etter lange mil på sugende grus, smakte det godt med kaffe og vaffel med ekstra sukker på, og en Smil som jeg ikke delte med noen.

Vi tok en annen vei tilbake, som innebar noen hundre meter med terreng. Gud bedre så moro! Jeg mååå ut på ordentlig stitur snart!

Turen ble på 8 mil og ca 1300 høydemeter. Det er nesten Birken det. Lei og veldig fornøyd på slutten. Men det var jo en fin tur, tross alt. Hyggelig selskap, og uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det godt å bevege seg, selv om treningen er "feil" :)


Mye høydemeter, og mye puls!!


Hadde tenkt meg på roligtur i dag, meeeeen det ble en hviledag gitt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar