torsdag 27. oktober 2011

Bjønnåsen og Ramstadslottet

Lettere misfornøyd etter sykkelhavariet på tirsdag, bestemte jeg meg i går for at jeg måtte finne på noe annet, selv om Gary, min beste venn, er frisk som en fisk. Så jeg fant ut at det måtte bli fottur i skogen! Jeg har jo en svær skog rett utenfor døra! Så jeg fant ut at jeg skulle bli litt bedre kjent i min egen bakgård.

8 grader og regn. Ut på tur i full regnmundur! Jeg småjogga litt innimellom for å komme litt opp i puls. Skulle jo ut på roligtur, men trengte vel ikke akkurat ligge på tossifret heller.

Første mål var Bjønnåsen. En topp like ved Blystadlia. Har vært der noen ganger før. Trodde jeg var lur og tok en snarvei inn i skogen, men endte bare med at jeg gikk i ring og kom ut nesten der jeg starta. Hadde håpet å slippe å vase for mye uti gjørmeåkeren, men fant en sti som gikk langsetter.

Brukte en time opp til Bjønnåsen, inkl rundgåing i den første lille skogen. Skrev i gjesteboka som er oppå der.

Jeg ville jo videre og fant et skilt til Ramstadslottet. Aldri vært der før så det måtte prøves. Først var det masse masse nedover. Skummelt bratt faktisk, med de glatte dumme skoa mine. Og så var det ganske greit oppover igjen, opp til Ramstadslottet. Var veldig spent på hva som ventet på toppen, hva slags slott det var. Men det var ikke store greiene. Ingenting faktisk. Bare en topp. Med stemplingsboks. Så jeg tok og stempla hånda mi. Helt ok premie.

Så var det vel på tide å komme seg hjem. Fulgte samme veien tilbake et stykke, men så plutselig, uten at jeg skjønte det, var jeg på villspor. Men på rett spor allikevel. Fint å ha med seg GPS på tur :) Så jeg endte ut ved Åmotdammen, og derfra er det straka vegen på grus.

Veldig fint i skogen, selv i 8 grader og regn. Masse fine farger. Var ute på tur i over 3 timer.

Mot slutten hadde jeg noe veldig vondt i knær og hofter. Skylder på dårlige sko. Og hvis vandring i våt skog skal bli en ny aktivitet må jeg ha nye skikkelige sko.

Veldig så støl jeg er i dag!!

Her skulle jeg jo hatt sykkelen!

Fine farger

Blåsti

Bratt ja

Ramstadslottet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar