tirsdag 26. april 2011

Påskeaften i skauen med min kjære

Jeg hadde tidenes beste og rareste påskeaften i år. Jeg var nemlig på stitur i en så og si snøfri og tørr Østmark sammen med Nils-Petter, kjærsten min! Sykla i kort-kort og det var sol og varmt og fuglekvitter og en skyhøy puls over røttene og svabergene. Vi så ingen påskeharer, merkelige nok.

Både Nils-Petter og hans nye 29"-sykkel stidebuterte denne vakre dagen, og NP klarte seg kjempebra. Noe misfornøyd med knotpartiene, men litt knot må til! Det blir bedre neste gang! Det er så masse fine stier og steder jeg vil vise frem!

Løypa:

Startet fra Skullerud og sykla opp til skullerudåsen. Derfra ned til Rundvann, rundt Rundvann og langs Smalvann. Angra på at vi ikke tok andre siden av smalvann her. Så opp til toppen og ned torsdagsrundenedkjøringen og ut på grusveien. Så grusveien opp til Høiås, skiltstaken på toppen i bunn av Slettfjell. Der tok vi en liten rast med kaffe på termos, turkjeks, banan og lakrisbåter i sola. Er man på tur så er man på tur. Så sykla vi opp og ned Slettfjell før vi tok grusen tilbake til Skullerud. En super tur! Og jeg fortsatt med klikkpedaler! Jeg er fortsatt imponert over meg selv. At jeg ikke starta med det før da! ;)








Nils-Petter tok bilde av meg ved Rundvann. Jeg har et bilde av meg derfra som er tatt i fjor. Har skjedd en del oppgraderinger siden den gang.

I fjor

I år

Ny hjelm, ny drakt, nye dekk og nytt styre. Også har jeg begynt å bruke knebeskyttere og klikkpedaler, og kvitta meg med sadeltaska. :)

Gleder meg veldig til neste stitur. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar