fredag 15. april 2011

Årets første stitur!

Ifølge ryktene er marka i Grønliåsen klar! Så da var jo ikke denna jenta vond å be når Jørn lurte på om det var på tide med tursdag (stitur på torsdag). Grønliåsen finner sted på grensen mellom Oslo og Oppegård. Ved Kolbotn. Parkering og start ved Hurlumheihuset.

Og den var klar den! 100% snøfrie stier! Jippi!

Det ble for min del årets første stitur (på bar bakke), og tidenes første stitur med klikk (og samtidig bruke klikksiden på kombipedalen)! Jeg begynner å nærme meg fjoårets mål, nemlig å sykle terreng med klikk!! Og det gikk jo overraskende bra! Klikka jo ut lett som bare det (har dog stilt dem tåpelig løst). Hadde mer problemer med å klikke inn egentlig, så nå står nye pedaler på handlelista, for skal jeg først bli en klikkoman så får jeg kjøre ordentlig klikk og ikke kombi.

Jeg har aldri vært i Grønliåsen før heller. Der var det fint! Masse fine stier og svaberg. Minnet stedvis om Gjelleråsenmarka. Kosa meg masse jeg, i sola og på stia, i klikken og litt i gjørma. Med fuglekvitter og en tidvis ganske høy puls. Mitt syklehjerte er i terrenget, helt klart :)

Takk for turen Jørn :)

GPS-logg her.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar