søndag 13. mars 2011

Lapskausuke

Kanskje en ide å begynne å blogge litt igjen?

Jeg har kjent meg litt treningslei i det siste. Tung i beina og mye sliten pga jobb og unger. Lei av å sitte inne på spinningsykkelen. Lei av å trene etter puls. Finner ikke motivasjonen. Mye bedre å kose med kjærsten sin :) Så forrige uke ble det vel nesten ikke noe annet enn en noe misslykka intervalløkt, og en tur i Stangehallen for banesykling på racer på fredagen. Første gang jeg prøvde racer. Fikk låne raceren til snilleste Roger. :) Takk igjen :)


Hva skal jeg si? Ble nok ikke helt overbevist. Racer var ikke overdrevent gøy. For det første holdt jeg på å gå skikkelig på trynet i aller første sving. For det andre sleit jeg med alle svinger etter dette. Å svinge med racer var mer krevende enn jeg hadde trodd gitt! Får bare håpe det var underlaget på banen som gjorde det, og ikke selve sykkelen. Følte meg jo helt evneveik og tok meg selv i å bremse i svingene, så det å følge med de andre var jo bare å glemme, selv om jeg gjorde noen seriøse forsøk. For det tredje fikk jeg smerter i hender og albuer.

Imponerte nok ikke så mange andre heller. Her får jeg tilsnakk av en av "de gule". Jeg sykler for sakte. Her ligger jeg i bane 4 så kanskje ikke så rart. Men jeg fikk kjeft i bane 2 også.

Så det ble en del sykling i bane 1 for meg selv. Slukøret, og noe mer lutrygget.

Så jeg har begynt å få litt bange anelser angående Enebakk Rundt...


Ellers så har det blitt en del trening denne uka her. Jeg fant ut at jeg måtte komme meg mer ut. Få litt mer frisk luft. Gjøre noe annet enn jeg har gjort i det siste. Drite i pulsen. Sikte på lapskausen. Så det gjorde jeg. Og det har hjulpet :) Jeg ser lysere på trening nå. Motivasjonen er tilbake. :)

På mandag ble det 2 timers skitur på kvelden. Gikk den sedvanlige runden min i østmarka. Helt åpenbart klisterføre, men det mykeste jeg hadde med meg var rød voks, så da ble det det. Tåpelig bakglatte ski, men jeg kom meg da rundt og hadde i gjennomsnitt en fin opplevelse. Ute er digg!

På tirsdag ble det stitur i Østmarka med tirsdagsklubben. Begynner vel å bli litt mellomsesong, så vi var bare 4 stk, men det ble en fin tur. Noen nesten for brede stier og noen for smale. Men det var kjempemoro, bortsett fra da jeg sto med snø til hoftene uttafor stia, og med en sykkel som satt fast med forhjulet godt planta ned i den tunge snøen. Men men. Stisykling er trenig for hele kroppen!

På onsdag ble det fridag. Det måtte nesten til. På torsdag tok jeg meg en 2-timers rolig økt på spinningsykkelen til N-P mens han satt og jobbet på dataen. Helt normalt det vel. Fikk jomfruturen på nye sykkelen til og med :) Mye energi og futt. God økt.

Fredag var det intervalløkt med klubben på Sats Lillestrøm. Tung i beina da så fikk ikke klemt til som jeg ville, men det var vel som fortjent.

Søndag var det langtur ute på sykkel med en liten gjeng fra klubben. Vi skulle egentlig vært 6, men N-P endte opp som følgebilsjåfør etter kløning med sykkelhjulet sitt før start. Så vi ble en liten gjeng på 5; Anders the Duke, Martin, lille Marius, Monica fra Eidsvoll Sykkelklubb og meg. Monica var jo en passe sprek dame kan du si, med egen blogg. Det ble en herlig tur på 8,6 mil fra Råholt via Maura til Lillestrøm, og tilbake til Råholt om Kløfta og Jessheim. Utrolig deilig å sykle ute uten snø. Beinharde dekk på bar, beinhard og våt asfalt var overraskende bra i dag. Ett skritt nærmere våren!!



Vi fyller på energilagrene på Statoil på Kjeller. New Energy-sjokolade og iskaffe var veldig godt her. Men det ble fryktelig fort kaldt! Frossen på henda lenge etterpå.

Men Gud bedre for en herlig tur. Fikk en skikkelig go'følelse etterpå. Go'sliten i beina, og jeg tror jeg kommer til å sove veldig godt i natt :) Savna å se sykkelrompa til N-P da, så neste gang håper jeg han er med på 2 hjul og ikke på 4. <3

Turen ble på 8,6 mil, 3,5 timer, snittpuls på 75%. Klemte jo til i bakkene så det ble en fin lapskausøkt i dag også :)

GPS-logg her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar