onsdag 28. desember 2011

Glade jul

Da ble det visst jul i år også.


Også ble det visst litt treningsjuleferie også gitt. Ville jo egentlig ikke det, men ble sånn bare. Mye jobbing, rotete kosthold og søvn, juleselskaper og julestress bidro alle til at det ikke ble noe mer ork eller tid igjen til no trening. Men fikk meg da i det minste ca en økt i uka da. Kunne jo vært værre. Det jeg ikke har blogga er en Kent økt, hvor jeg istedenfor å styre med unger ned til Lillestrøm heller tok en økt hjemme på spinnigsykkelen. Uka etter var jeg med på Propagandaministerens intervallhelvete. Gikk jo greit det. Sliten etter en uke med nattevakter. Uka etter ble det maksimalt julestress, i tillegg til syk snuppe og nattevakter, og den dagen jeg hadde tenkt å få til en økt satt jeg heller på legevakta og apoteket med eldstemann med feber og halsvondt.

Julaften ble minstemann syk, med feber, men vi fikk en fin kveld takket være kjære mr Paracet. 1. juledag spyr både NP og minstemann, hvor sistnevnte fortsetter med feber og hodepine et døgn til. Vi gikk glipp av flere familietradisjoner denne jula, men hadde allikevel noen fine dager hjemme i pysjen, med nye julegaver og paracet. Veldig fornøyd med at jeg ikke ble syk selv.

2. juledag kjenner jeg at jeg begynner å gå litt på veggen, så jeg tar med meg den nye spotifyradioen min som jeg fikk til jul av min kjære NP, på stua, hopper inn i lycraen og sykkelskoa, lukker døra, setter intervallplaylisten på full pupp og tar meg en kjapp 6x8. Det var digg. Uthvilt i kroppen og beina og det gikk lett. Rett inn i isdusjen etterpå, siden det jo er blitt så populært. Blir jo ikke lett påvirket jeg nei.. Ble ikke mange sekundene på hvert bein gitt, men jeg lot det stå til inntil jeg fikk en nekrotisk følelse i beina. Men tror allikevel det hadde noe for seg, for har ikke kjent noe i beina etter det, jeg som pleier å bli grisestøl etter lange treningsopphold.

Veldig fornøyd med nye musikkradioen min, jeg som jo pleier å bruke laptopen som musikkilde. Knallbra lyd! :)

Blitt mye mat i jula da. Starta jo friskt allerede lillejulaften med en miniribbe med fullt tilbehør i tillegg til laks og eggerøre +++. Mmmm. Deretter julemat til både frokost, lunsj og middag. Saus til frokost, da vet du at det er jul!!! Smått lei nå da men.. Spent på fredagsveiinga. Veiedag på fredager må vite. Var så fornøyd sist. Trodde aldri jeg ville se 65-tallet igjen, men der var det gitt.

Lillejulaftenribba

I går var vi hele gjengen ute av døra for første gang siden lillejulaften. Dro på Valle Hovin og sto på skøyter og kosa oss med kakao, pepperkaker og smulteringer i solnedgangen. Det var ordentlig fint, og ungene storfornøyde. Godt med sollys og frisk luft til en forandring. :)


Kunne ha tenkt meg en økt i dag også, men slikledes blir det ikke. Men i morra! I morra begynner teknisk sett hverdagen igjen, med jobb og det hele, og jeg er veldig klar for å komme inn i rutiner igjen, ikke minst treningsrutinene. Nyttårsaften kommer jeg ikke til å merke noe nevneverdig, siden jeg jobber natta. Får stå der ved heisene igjen jeg, ved det store vinduet, og se ut på rakettene over Lørenskog.

Da skal jeg gjøre meg klar for juletapas.

Fortsatt god jul til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar