torsdag 8. desember 2011

Crap

Veien fra supermotivert og gogogo! til lei og likegyldig er ganske kort. I november var det fullt fokus, men så fort det bikka desember så føler jeg at jeg har tatt juleferie. Fra treninga. Skal jo ikke det da, men det er jaggu ikke lett å finne lyst og rom til trening når man egentlig ikke finner lysten og egentlig bare burde gjort alt mulig annet. Det er så mye i desember. Så mye som skjer, og så mye som skal gjøres og ryddes og bakes og ordnes og handles.

Nå har jeg visst ikke skrevet på en stund heller, det har liksom gått i ett. Torsdag forrige uke ble det 2,5 timer rolig på sats. 1 time før Kent og så halvannen time med Kent. Syntes det var tungt jeg. Sjefen sier jeg må øke snittpulsen på roligøktene, så jeg klarte å få det på 121, men jeg sleit faktisk litt. Planen var 4 timer den dagen, men pga en konsert vi skulle på så ble det bare 2,5. Og glad var jeg for det.

Fredag var det duket for The Duke, intervalltimen from hell. Og det var faktisk ganske helvete også. Sleit ordentlig faktisk. 2 drag a 9-3-9-3 hvor 9 min er like under terskel sittende og 3 min er full gass stående, eller sånn 90%. Tunge energiløse bein. Dritt! Måtte ofte stå på 9-minutterne for å holde pulsen oppe, og på 3 minutterne ble det vel nesten ikke forskjell, selv om jeg prøvde. Jeg fikk en liten boost av å se at Monica også sleit. Det var jo en liten trøst.

Hadde nattevakter hele forrige uke. 5 på rad, så det var nok det som drepte meg. Er ikke bra vettu, å jobbe sånn. Sover jo dårlig på dagen, og spiser for lite i løpet av døgnet. Jeg spiser ikke akkurat så stor middag midt på natta at det gjør noe, spiser vel så og si ingenting. Man spiser jo ikke på natta liksom, men det er jo det jeg burde. Jeg hopper jo over middag faktisk, når jeg jobber natt.

Ble ikke noe mer trening den uka. Familieselskap søndag. Søndag etter 5 nattevakter. Da var jeg ordentlig trøtt og det ble tidlig kvelden. Sov ganske lenge på mandag og hadde fri fra jobb og alt mulig. Planen var å trene, men vi valgte heller å ordne litt saker og ting hjemme, handle osv. Natt til tirsdag ble det visst en våkenatt på meg da minstemann klagde på ørevondt og bare grein. Ble sofaen på oss og jeg sovna først halv 7 etter å ha ligget våken overtrøtt etter at det tilsynelatende syke avkommet sovna til Donald-film i 5-tida. Opp litt over 7 for å få opp eldstemann. NP var snill å kjøre henne på skolen og jeg sovna igjen etter han var tilbake. Fikk noen timer søvn før jeg ble dratt opp. Ødelagt resten av dagen og det ble hvertfall ingen trening.

Nå har vi kommet til onsdag, i går, og jeg sto på jobb kl 0800, en halvtime forsinka etter å ha brukt en times tid på å først grave ut bilen og så kjøre unger i bhg og SFO. Jeg slutta tidlig fordi jeg, overraskende nok, skulle på nattevakt. Men det som faktisk er litt overraskende er at jeg klarte å slepe meg gjennom en økt på spinninngsykkelen før jeg henta ungene igjen. Tok meg tid til 5 stenger julemarsipan og en Herbalifeshake før jeg satte igang med intervaller. Planen var 5x8, men draget ble visst på 7. Det var ordentlig tungt. De 3 første dragene var ordentlig pyton, og jeg vurderte faktisk å gi meg allerede på på andredraget. Kom meg gjennom drag 3 og tenkte å avslutte med drag 4. Etter mye om og men klarte jeg å overtale meg selv til å ta et 5. drag. Og da løsna det. Da ble det faktisk lett. Så jeg tok liksågodt enda et drag. Kunne tatt fler men så fikk jeg plutselig litt dårlig tid og heiv meg i dusjen. Så jeg endte opp på 6x7. Fornøyd med det igrunn.

Får se åssen det blir med trening fremover. Må nesten ta det litt som det kommer. Planen er å dra på Kent i dag hvertfall, og kjøre rolig.

Litt trått om dagen. Ikke all verdens syklelyst. Kanskje trenelysten kommer snikende sammen med økende skiføre? Skia står i boden med klisteret på fra forrige sesong. Starte med å gjøre noe med det kanskje. Eller noe sånn.

Jøjjemeg, ble jo reneste dagboka dette jo. Noe må man jo drive med på nattevakt. Gå og hvile øya mine litt kanskje. Ja, det var lurt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar